رو نوشت

می نویسم تا بنویسند نوشت از دلش یک رو نوشت

رو نوشت

می نویسم تا بنویسند نوشت از دلش یک رو نوشت

تحریف اصول در برابر سکوت جامعه


امروز با برادرم به صورت اتفاقی گفتیم بریم یه سری به کارتن خواب ها بزنیم،بلد نبودیم دقیقا کجاها هستند ولی حدودشونو می دونستیم.رفتیم پل علی بن حمزه شنیده بودیم زیر پل اسکان دارند ،به دلیل بارندگی هایی که این چند روز اومده بود مجبور بودند از اونجا برن. یه مسجدی نزدیک پل بود گفتیم بریم اونجا از کسایی که اونجا هستند بپرسیم احتمالا مال همون محله باشند یه بنده خدایی بیرون اومداخویم ازش پرسید محل اسکان کارتن خواب ها کجاس؟؟؟ 

بنده خدا انگار سوال غیر اخلاقی ازش پرسیدیم چنان جبهه گرفت که جز افسوس چزی دیگه ای نمیشه گفت .بنده ی خدا میگفت من آخوندم من چه ربطی به این کارتن خواب ها از من  فقط باید سوال آخوندی بپرسید من آخوندم.

خدا رحم کنه این جامعه ای که روحانیش به کارتن خوابها چنین دیدی داره ،کلا گویا وظیفه ای جز احکام و چطور غسل کنیم و چگونه وضو بگیریم ندارند.

زمانی که جامعه ی روحانیت ما اینقدر در فردیت دین فرو رفتند و بعد اجتماعی دین را فراموش کردند و حوزه ها هیچ دغدغه ی مردم را ندارند خروجی این حوزه همین دوستان بی دغدغه در جامعه ی اسلامی می شوند.

یک سری از صحبت های تئوریسین های انقلاب را اگر اسم آنها را نیاوریم به جرم ضد حکومت اسلامی و ضد ولایت فقیه بودن بازداشتمان می کنن یک عبارت از شهید بهشتی هست که از این دسته موارد محسوب می شود ایشان می فرمایند:

«بالا بروید یا پائین بیائید ، اصلاً قرآن را بر سر جامعه پهن کنید ، مادام که در آن جامعه در یک سو گرسنه ی بیچاره ی از سرما لرزان وجود دارد و از سوی دیگر متنعّمان برخوردار از همه چیز ، این جامعه لَجَن است . تمام چهره اش را هم که با قرآن بپوشانید باز لَجَن است . آیا کسی در دنیا منتظر این می شود که ببیند این جامعه ، جامعه قرآنی است ، یا انجیلی ، یا توراتی ، یا بودایی ، یا اوستایی ، یا مائوئیست ؟ نگاه می کند اگر در جامعه به همه انسانها به عنوان انسان نگاه نمی شود ، احتیاجات آنها بی ارزش است ، خیابانهای یک طرف شهر گلگاری دارد اما طرف دیگرش چندین سال است که چاله – چوله هایش به دره و ماهوُر تبدیل شده ، این جامعه هر بر چسبی می خواهد داشته باشد ، آیا مردم دنیا در رده بندی این دو نوع جامعه و خوب و بد کردنش حالت انتظار پیدا می کنند و می گویند ببینیم آیات قرآن در این زمینه چه می گوید ؟ یا انجیل در این باره چه گفته ؟ نصوص اوستا چه می فرماید؟ اوپانیشادهای آئین هندی چه می گوید ؟ کتاب مائو در این باره چه آورده ؟ لنین در این زمینه چه گفته ؟ مارکس چه گفته ؟ این حرفها نیست . منتظر اینها نیستیم . می گوئیم این جامعه بد است ؛ ناقص است؛ دارای کمبود است . شکی نیست . این قدر بحث نمی خواهد .»

کتاب " باید ها و نباید ها " ص 102

جالب است گویا اصول انقلاب از گذشته تا کنون تغییر کرده است و پابرهنگان و محرومین جامعه در این جامعه ی اسلامی هیچ اهمیتی ندارند.

بعد از جواب این روحانی بزرگوار به صورت اتفاقی یکی از این کارتن خواب ها را  دیدیم.بنده ی خدا داشت از ضایعات چیزهایی برای خوردن پیدا می کرد ،نزدیکش شدیم برادرم از او پرسید شما خانه دارید با خجالت پاسخ داد نه نداریم گفت شب ها کجا می خوابید جواب داد در کوچه پس کوچه های دروازه سعدی ازش پرسیدم کسی از مسئولین اومده پیشتان سر بزند یا اینکه کمکی به شما  کند جواب داد نه به او گفتیم ما را ببر پیش بقیه دوستانت سرش را پایین انداخت و مارا برد.

آنجا پر بود از زن ها و مرد هایی که به دلیل نبود خانه به این مناطق پناه آورده بودند حالا چه معتاد باشند چه سالم ،یکی دیگر از این کارتن خواب های دیگر را دیدیم ازش پرسیدیم اینجا شهر داری گرمابه ای برای شما نزده است گفت نه فقط یک مکانی هست که اگر بخواهی از آن استفاده کنی باید پول بدهی یا یک کمپ اعتیادی هست هر وقت خودمان را معرفی می کنیم می گویند جا نداریم در حالی که جا دارد.

نکته قابل تامل اینجا است که تا کنون هیچ کدام از مسئولین جمهوری اسلامی به آنها سر نزده و جویای حال آنها نشده است در جامعه ای یکی از اصول و پایه هایش رسیدگی به همین محرومین و مستضعفین بوده است.تنها کار مسئولین سیاسی بازی ها و به حاشیه بودن موضوعات اصلی است و در ازای کاری که برای این محرومین انجام می دهند در حالی که این از وضایف دوستان مسئول است جز منت بر سر محرومین چیزه دیگری ندارم.

نمونه آن را برایتان ذکر می کنم چند هفته ی پیش برنامه ای داشتیم تحت عنوان از کوشکک تا سئول ایم برنامه کنایه به برخی از مسئولین شورای شهر بود که قصد عزیمت به سئول کره ی جنوبی را دارند و رسیدگی به مناطق محروم شهر را یا فراموش کرده اند یا با سرعت کمتری به پیش می برند زمانی که ما این برنامه را گذاشتیم نماینده ای از شورا حاضر شد و دانشجویان را با انواع و اقسام برچسب ها و تهمت ها مورد عنایت قرار داد و مردم آن منطقه را تهدید کرد جالب است ایشان  هم ریش داشت و هم تسبیح و تیپ بسیار موجهی ،جالب است این گونه افراد فقط از انقلاب ضواهر فردی را یاد گرفته اند و از خود انقلاب و تئوری انقلاب اسلامی فاصله دارند.

امام خمینی (ره) می فرمایند:

«اگر مسئله فقر حل نشود انفجاری رخ خواهد داد که اسلام هم جلودارش نخواهد بود»

نکته ی قابل تامل دیگری که وجود دارد سکوت جنبش دانشجویی در برابر این نا ملایمات است گویا تشکل های دانشجویی رسالت خود را فراموش کرده اند و فقط خود را در عرصه ی  سیاسی تعریف می کنند،دانشجو در جامعه تعریف می شود نه درسیاست دانشجو در درک مردم تعریف می شود نه در جانبداری از حزب و یا شخصی از احزاب امروزه رسالت دانشجو مانند رسالت اکثر روحانیون به فراموشی رفته است و هر دو جریان به حواشی می پردازند و از متن فاصله گرفته اند. 

به امید آن روزی که یوم الله دیگری در  ساختار های موجود این انقلاب در حال تحریف و ساخته ی برخی از مسئولین رخ دهد و تئوری اصیل انقلاب ناب خمینی بر سر کرسی بنشیند .

سجاد طاهری

  • sajadt

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی