رو نوشت

می نویسم تا بنویسند نوشت از دلش یک رو نوشت

رو نوشت

می نویسم تا بنویسند نوشت از دلش یک رو نوشت

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

مظلومیت در برابر مظلوم

دیدار یار پس از سال‌ها آن‌هم در جمع مریدان با آن فضای روحانی و به‌ ویژه در ماه مبارک رمضان حال و هوای دیگری داشت به‌خصوص که آقا هم به گفته‌ی خود بسیار از دیدار خوشنود بودند این رضایت اشتیاق ملاقات را دوچندان کرده بود؛ امّا به ‌هرحال این‌گونه دیدارها با تمام حسن‌ها خالی از حاشیه نیست؛ و حتی در برخی موارد حق را هم به‌حق دار نمی‌دهند و بسی جای تعجب است که در ملاقات ولی امر مسلمین جهان هم این بی‌عدالتی‌ها دست از سر جامعه‌ای با پسوند اسلامی بر‌نمی‌دارد و کماکان افرادی که مایل به شنیدن حرف مخالف خود نیستند قصد در حذف جریان منتقد خود دارند و کماکان این افراد به‌اصطلاح مخلص فرق منتقد را با معاند نمی‌دادند.

از این ‌رو چند نمونه از بی‌عدالتی‌ها که در دیدار شاهد آن بودم را بازگو می‌کنم؛

1. در دیدار اخیر حضرت آقا با دانشجویان جنبش عدالت‌خواه دانشجویی علی‌رغم فعالیت‌های گسترده چه در سطح دانشگاه‌ها و چه در بستر جامعه ازنظر تعداد در اقلیت قرار داشت و با توجه به این فعالیت‌های گسترده تنها پانزده سهمیه را توانست از نهاد رهبری بگیرد جالب اینجاست که سهمیه یکی از دانشگاه با سهمیه جنبش برابری می‌کرد بماند که تشکل‌های دیگر چند درصد سهمیه به خود اختصاص داده بودند.

2. متأسفانه (ازنظر آقایان) یا خوشبختانه (ازنظر توده‌ی دانشگاهیان) مجری برنامه امسال آقای فرشید جعفری دبیر سابق جنبش عدالت‌خواه کشور بودند. گفتن برخی از اتفاقات بسیار سخت است ولی تا این حد گفته باشم که تا دقایقی قبل از شروع برنامه هنوز وضعیت مجری مشخص نبود چراکه برخی از آقایان خود مخلص پندار و خود پیروی امر ولی پندار و ...(از همین برچسب‌های به شکل) با تماس‌های پی یا پی با مسئولین برگزاری برای حضور ایشان مانع‌تراشی می‌کردند به هر حال به لطف پروردگار الهی نتوانستند به هدف برسند.

سوره مبارکه آل‌عمران آیه ۵۴
وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ﴿۵۴
و (یهود و دشمنان مسیح، برای نابودی او و آیینش)، نقشه کشیدند؛ و خداوند (بر حفظ او و آیینش)، چاره‌جویی
کرد ،و خداوند بهترین چاره جویان است .

3. صحبت‌های نمایندگان دانشجویی دارای نکاتی جالب و قابل‌تأمل بود. اگر به زمان صحبت‌های این نمایندگان توجه کنید هرکدام بدون محدودیت زمانی و تا زمانی که متن به پایان برسد به نطق خود ادامه می‌داند و کسی از مسئولین به آن‌ها فشاری وارد نمی‌کرد. زمانی که مجری آخرین نفر را نماینده‌ی جنبش معرفی می‌کند (البته قرار نبود که نماینده‌ی جنبش به‌عنوان آخرین نفر صحبت کند) از مسئولین با تمام وسایل دم دست از خودکار گرفته تا ... قصد متوقف کردن این صحبت‌ها را دارند و این فشارها دقیقاً از دقیقه‌ی دوم سخنرانی شروع می‌شود تا جایی که نماینده‌ی جنبش مجبور به سریع خوانی می‌شود و متن دوازده‌ دقیقه‌ای خود را در پنج دقیقه به پایان می‌رساند. البته به حمدالله خود حضرت آقا متوجه این موضوع می‌شوند و به نماینده‌ی جنبش می‌فرمایند" متن (جنبش) را دوباره مطالعه می‌کنم"

البته جایی بسی خورسندی است که تمام نکات ذکرشده‌ی جنبش را حضرت آقا پاسخ دادند و به نماینده‌ی جنبش فرمودند طیب الله انفسکم.

ولی این‌گونه رفتارها قلب آدم را به درد می‌آورد که در برابر ولی امر مسلمین،دایه داران عدالت نماد بی‌عدالتی می‌شوند.